Al meer dan 100 jaar lang gebruiken mannen Gillette om zich te scheren, vanuit de visie: ‘Gladdere scheerbeurten met meer comfort waarbij minder haartjes worden overgeslagen.
Gillette wilde medewerkers uitdagen om voorspellingen uit te brengen voor het EK voetbal van 2020 en ook over het bedrijf. Dat alles met behulp van een unieke poule via Koning Sport.
Nederland vs België
Medewerkers werden verdeeld in verschillende in sub-leagues. Nederlandse en Belgische collega’s streden naast in een algemeen klassement en klassement per land. Voorafgaande aan het toernooi kregen deelnemers blazers Nederland of België toegestuurd. Dit om de support extra kracht bij te zetten. Er was nu een strijd tussen Nederland en België.
Poule in huisstijl Gillette
Om het optimale uit de Gillette poule te halen heeft Koning Sport de poule-omgeving aangepast aan de huisstijl en huisstijl-kleuren. Ook zijn diverse afbeeldingen van Gillette gebruikt en uiteraard kon de poule worden gespeeld via desktop, mobiel en app!
Om er nog een extra Gillette sausje aan toe te voegen werden vragen specifiek gericht op Gillette zoals: ‘Wat is de slogan van Gillette?’
Naast het voorspellen van de uitslagen werden ook vragen gesteld als:
Wie gaat het EK voetbal van 2020 winnen?
Wie wordt de topscoorder?
Wat wordt de einduitslag?
Wat wordt de rusttand?
Koning Gillette
Er was een winnaar van zowel de sub-leagues uit Nederland en België, maar ook in het algemeen klassement werd een medewerker tot ‘Koning’ van Gillette gekroond.